OneDrive är en personlig lagringsyta där du på ett enkelt och säkert sätt kan samla dina dokument och komma åt dem på från både dator och mobila enheter.
OneDrive är din personlig lagringsyta som du kan använda från vilken enhet som helst med internetuppkoppling. Det är som H:, men med skillnaden att OneDrive ger dig fler funktioner. Du kan enkelt skapa, komma åt, dela och samarbeta med dokument, vilket hjälper dig att arbeta effektivt.
För att minska personberoendet i vår digitala arbetsplats bör vi tänka på våra dokument istället för bara mina dokument. Därför bör varken OneDrive eller H: vara det vanliga stället där du sparar dina dokument. Vi sparar istället i Teams, eftersom de blir mer tillgängligt för andra. Om du förstår hur du arbetar med delade dokument i OneDrive kommer du också att förstå hur du arbetar med gemensamma dokument i Teams. Det är informationshanteringsplanerna som styr var dokument ska sparas.
Hur du kommer åt OneDrive
- Webb - microsoft365.com/login Länk till annan webbplats.
- Dator - Hämta Microsoft 365 (Office) i Företagsportalen. Där följer det med en synkroniseringsklient som heter OneDrive.
- Mobil/Surfplatta - Hämta appen Microsoft 365 i App store (iPhone) eller Google play (Andoid)
Microsoft Support
På Microsoft Support finns ett hjälpcenter för OneDrive Länk till annan webbplats.. Där hittar du en snabbstartsguide för OneDrive. Länk till annan webbplats.