Lists hjälper dig att spåra information och organisera arbete med hjälp av listor i Teams.
När To Do och Planner inte räcker till, kan du med Lists hålla ännu mer ordning och reda i form av listor.
Listan är enkel, smart och flexibel så att du kan hålla koll på vad som är viktigast för ditt team. Spåra problem, tillgångar, rutiner, kontakter, lager och mer med anpassningsbara vyer och smarta regler och varningar för att hålla alla synkroniserade. Med färdiga mallar kan du snabbt starta listor online, direkt i Microsoft Teams.
Lists bygger på SharePoint listor, som vi använde i vår gamla insida, ex för mötesprotokoll.
- Enkelt - Skapa enkelt, dela och spåra listor med vem som helst, på vilken enhet som helst
- Smart - Håll alla synkroniserade med smarta regler och samarbetsfunktioner
- Flexibel - Anpassa dina listor efter vad du och din arbetsgrupp behöver
Hur du kommer åt Lists
- Teams - I Teamsappen hittar du lists under de tre prickarna i menyn till vänster och sen under Fler appar. Du kan också söka efter Lists i sökfältet högst upp.
- Webb - microsoft365.com/login Länk till annan webbplats.
- Mobil/Surfplatta - Sök efter Microsoft Lists i App store (iPhone) eller Google play (Andoid).
Microsoft Support
På Microsoft Support finns ett hjälpcenter för Lists Länk till annan webbplats.. Där hittar du även en snabbstartsguide för Lists (eng) Länk till annan webbplats..
Här hittar du en kom igång kort guide för Lists (sv). Länk till annan webbplats.
Här finns ett resurscenter för Lists från Microsoft. Länk till annan webbplats.
Tips! I webbläsaren Microsoft Edge - Högerklicka på sidan och översätt till svenska, om du inte föredrar att läsa på engelska.